Ansamblul de lucrări pe relaţia Feteşti-Constanţa, în valoare de 350 milioane euro - poduri, podeţe, infrastructură, suprastructură, staţii, semnalizare, telecomunicaţii şi linia de contact - va fi terminat în 2009, a declarat purtătorul de cuvînt CFR Infrastructură, Oana Brânzan. „Pe relaţia Feteşti - Constanţa, pe linia dublă cu o lungime de 80 km, se lucrează încă de la sfîrşitul lui 2006.

Lucrările sînt finanţate din fonduri alocate din împrumutul de la Banca Japoneză pentru Cooperare Internaţională (JBIC) şi fonduri de la bugetul de stat”, a spus purtătorul de cuvînt CFR Infrastructură, Oana Brânzan. Pe zona menţionată execută lucrări patru firme, resperctiv la poduri şi podeţe - JV Leonard Weiss, la infrastructură şi suprastructură - JV Swietelski-Wiebe, care realizează şi lucrări civile în staţii. Lucrările de semnalizare şi telecomunicaţii sînt executate de JV Thales Rail Signalling Solutions, iar Balfour Beatty Rail GmbH Germania va termina lucrările la linia de contact. Termenul de finalizare este anul 2009, pînă la începerea sezonului estival.

În luna mai, oficiali ai CFR Călători anunţau că timpul de călătorie pe relaţia Bucureşti-Constanţa s-a redus datorită finalizării lucrărilor de către CFR Infrastructură pe tronsonul Băneasa. Din cauza lucrărilor de reabilitare pe relaţia Bucureşti Nord-Băneasa, demarate în 2006 şi avînd termen de finalizare în 2008, circulaţia feroviară se desfăşura pe ruta ocolitoare Bucureşti Nord-Chitila-Mogoşoaia-Voluntari-Pasărea-Fundulea-Constanţa.

În prezent, spre litoral, pe relaţia Fundulea-Constanţa se desfăşoară în continuare lucrări de reabiltare, traficul feroviar fiind permis doar pe un singur fir de circulaţie.

(sursa:www.telegrafonline.ro)