Turistii cazati in sudul litoralului isi pot petrece intr-un mod extrem de placut zilele caniculare de vara efectuand scufundari de agrement la Centrul "Callatis Club Nautic" din Jupiter. Cursurile au loc in fiecare zi, timp de cinci sau sapte zile, in functie de dorinta clientilor, costul unei ore de scufundari fiind de 120 de lei.
Pentru inceput, fiecare iubitor de scuba diving este supus unui examen medical, care stabileste daca acesta este apt pentru scufundarile la mare adancime, care solicita in primul rand inima. Tocmai pentru a elimina orice risc, clubul nu inscrie decat persoane cu varste cuprinse intre 14 si 55 de ani. Scufundarile au loc mai intai in micul golf, special amenajat in fata centrului, ulterior, turistii fiind condusi catre golful cel mare si apoi in largul marii. Cei care doresc sa se scufunde primesc tot echipamentul necesar - costume, masti, butelii de oxigen etc.
"La finalul cursurilor de scufundari, pe care le facem cu instructori profesionisti, turistii pleaca acasa cu un brevet de scufundator amator", ne spune George Lipoveanu, presedintele "Callatis Club Nautic". Marea Neagra este propice scufundarilor de agrement pe perioade scurte de timp. Din cauza hulei, de cele mai multe ori vizibilitatea este foarte redusa. Insa, in momentul in care marea este linistita, fauna si flora marina din sudul litoralului sunt, ne asigura scafandrii din zona, demne de "vizitat".
(sursa:www.ziuact.ro)
Turistii pot fi brevetati in scufundari marine
Targ de carte, muzica si film, pe faleza
- In perioada 9 iulie - 7 august se va desfasura, langa Cazinoul din Constanta, cea de-a doua editie a manifestarii Kilipirim.
Targul se adreseaza pasionatilor de muzica, film si carte, care pot achizitiona cele peste 30.000 de produse la preturi promotionale. Tot in cadrul Kilipirim vor avea loc lansari de carte. Astfel, pe 18 iulie, de la ora 19.00, editura Tritonic va prezenta volumele "Blestemul manuscrisului" de Bogdan Hrib si Razvan Dolea si "Castelul printesei de caramel" de Eduard Tone. Scriitorul Radu Paraschivescu revine pe 25 iulie, incepand cu ora 18.00, cu "Inima smulsa din piept", iar Traian Ungureanu, cu "Olimpia in exil". Serile Corint sunt dedicate atat copiilor, care se vor lasa purtati de vis frunzarind colectia Fantasy pe 26 iulie, cat si celor care isi doresc sa afle "Despre frumusete", volumul lui Zadie Smith, care va fi prezentat pe 27 iulie. Constantenii si turistii pot vizita targul, zilnic, intre intervalele 10.00 - 14.00 si 16.00 - 24.00.
(sursa:www.ziuact.ro)
Nebunia si pasiunea nasc tunning-ul
- Milioane de euro au rasarit, ieri, la amiaza, in piateta din fata Cazinoului din Mamaia * Modificate, vopsite in culori stridente, stralucitoarele masini prezentate in prima zi a Exotic Car Show au atras sute de turisti
"Nebunie si pasiune", asa definesc impatimitii de tunning placerea de a conduce automobile modificate. Si, de obicei, pasiunea lor costa mult. Piateta din Mamaia a fost "invadata" de marci precum Ferrari, Chrysler, BMW, Hummer, Subaru, Audi, Porsche, Hyundai, Dodge, dar si de mioriticul Logan.
"Cel putin zece mii de euro. Cam atat costa cea mai modesta modificare a unei masini", spune unul dintre participanti. Un altul povesteste ca a lucrat la masina sa aproape sase ani, pentru a o aduce la forma actuala. Rosu, bolidul stralucea sub soarele de iulie si atragea toate privirile. "Am umblat la interior, exterior si la partea mecanica integral. Investitia totala se ridica la 15 - 16 mii de euro. Masina a valorat, cand am cumparat-o, 4.000 si ceva de dolari. La exterior am pus bara fata, bara spate, capota, praguri, jante, suspensii sport. Interiorul este modificat tot. Toate modificarile sunt facute in Constanta", spune proprietarul masinii.
"Fetele reactioneaza... grav"
Crede ca "boala" de care sufera necesita o pasiune foarte mare, multa rabdare si, evident, foarte multi bani. Insa, pasionatii de tunning recunosc un lucru: Bucurestiul conduce detasat, atat din punct de vedere al numarului de masini modificate, cat si din cel al prezentei la evenimentele internationale de gen. Ionut Popescu, reprezentantul unei firme de design auto, are un BMW pe care l-a modificat singur si in care a bagat aproximativ 30 de mii de euro. Atunci cand a cumparat-o, masina costa doar zece mii de euro. "Am modificat-o singur, intr-un an. Trebuie sa stiti ca, in eventualitatea unei vanzari, nu iei niciodata pe masina cat investesti in ea. Fetele reactioneaza... grav. Nu se compara cu o masina de serie. Intorc capul tot timpul dupa tine, oriunde ai fi. Am mai mult succes la femei cu masina, dar nu merg pe principiul asta. In primul rand, am facut-o pentru mine. In al doilea rand, e facuta pentru public, pentru lume, sa o vada, sa o admire. Am participat cu ea la expozitii in Ungaria si peste tot am luat numai locul I", spune Popescu. Pasionatul de masini povesteste ca unul dintre clientii celebri ai firmei pe care o reprezinta este Cabral, care are un Mercedes E Classe 230, pe care a pus boxe de 5.000 de wati. "Este o moda. Tunning-ul a inceput sa prinda aripi in tara noastra, insa, din pacate, nu avem sosele bune. Masina mi-o tin intr-un depozit cu camere de luat vederi. Nu prea o scot. De zi cu zi, am un Touareg, mult mai bun pentru soselele din Romania. Urmeaza sa-l tunez si pe el. Am comandat jante de 5.000 de euro. Sunt multe masini modificate acum. Am vazut si un Tico tunat. Intr-adevar, nu seamana cu masinile de serie. Probabil ca posesorii masinilor de acest fel sunt adevaratii pasionati. Insa, daca mergem pe strada, oamenii tot la masina mea se uita", mai explica Ionut Popescu.
Babinciuc are AMG de o suta de mii
Se pare ca cea mai valoroasa masina din Constanta ar fi cea a omului de afaceri Cameliu Babinciuc. Kmy, asa cum il stiu apropiatii, a dat o suta de mii de euro pe modificarea Mercedesului AMG de culoare alba pe care il conduce. Babinciuc a considerat ca pielea Versace face toti banii, asa ca si-a "cosmetizat" masina atat la interior, cat si la exterior. Pielaria de acest gen nu poate fi procurata decat la comanda, din strainatate. "In Constanta am mai vazut Porsche si un Touareg alb, modificate. Insa, puterea tot din Bucuresti vine. Noi dominam, atat in tara, cat si in strainatate", a concluzionat Ionut Popescu.
(sursa: www.ziuact.ro)
Trafic catre litoral, monitorizat din elicopter
Potrivit Centrului Infotrafic al Politiei Romane, soselele catre litoral si statiunile montane vor fi supravegheate, in acest weekend, de un elicopter al Inspectoratului de Aviatie al Ministerului Internelor si Reformelor Administrative.
Dat fiind afluxul de turisti de la fiecare sfarsit de saptamana, acest gen de supraveghere va contribui la o solutionare mult mai rapida a problemelor decat in mod obisnuit. Aparatul de zbor va transmite informatii echipajelor de la sol si se va actiona in special in sensul prevenirii producerii accidentelor de circulatie. De asemenea, si echipele de politisti terestre vor fi completate in aceste zile. Pentru fluidizarea traficului pe DN 22C - Cernavoda - Medgidia - Basarabi, politistii ii sfatuiesc pe conducatorii auto sa foloseasca o ruta ocolitoare, DN 2 - Bucuresti - Urziceni si in continuare DN 2A - Slobozia - Harsova - Constanta. Pentru drumul catre munte, in sensul evitarii aglomerarii traficului, conducatorilor inscrisi in trafic le sunt recomandate rute alternative: DN 1A -
Bucuresti - Buftea - Ploiesti - Valenii de Munte - Cheia Sacele - Brasov; Autostrada A1 Bucuresti - Pitesti; DN 73 - Campulung - Muscel - Bran - Brasov; DN 71 Bucuresti - Targoviste - Fieni - Sinaia.
(sursa: www.ziuact.ro)
CERNAVODĂ - Unitate de producţie pentru construcţia de case plutitoare
Încă din primele zile de mandat, primarul oraşului Cernavodă, Mariana Mircea, încearcă să rezolve problema lipsei locurilor de muncă în localitate. În acest sens, edilul oraşului a purtat discuţii cu doi investitori străini, pentru deschiderea unor unităţi de producţie în Cernavodă. Unul dintre investitorii interesaţi să creeze locuri de muncă la Cernavodă este un suedez, care doreşte să deschidă o unitate de producţie specializată în construirea de case plutitoare. Mariana Mircea a declarat că investitorul suedez doreşte să construiască 200 de astfel de case, care vor fi destinate ţărilor care trec prin criza spaţiilor de locuit. Pentru unitatea de producţie a celor 200 de case vor fi angajate 200 de persoane din Cernavodă. De asemenea, un alt investitor, care a purtat discuţii cu Mariana Mircea, este un german care şi-a propus să construiască în zona industrială, din Cernavodă, o fabrică pentru producerea turbinelor eoliene. Primarul a precizat că viitoarea fabrică va fi amenajată pe un teren dezafectat, care a fost lăsat în paragină de vechea conducere a administraţiei locale. "Prin aceşti investitori, rezolvăm mai multe probleme ale oraşului: lipsa locurilor de muncă, dar şi cea a investitorilor. Străinii care s-au arătat interesaţi să investească, la Cernavodă, au venit cu propuneri concrete, urmînd ca în perioada următoare să demarăm procedurile de derulare a investiţiilor", a declarat Mariana Mircea. Primarul oraşului Cernavodă a mai spus că pentru fabrica de turbine eoliene vor fi create aprox. 1.000 de locuri de muncă.
(sursa:www.telegrafonline.ro)
A început campania de cercetări arheologice de la Hîrşova
În aşezarea neolitică de la Hîrşova a început, zilele acestea, o nouă campanie de cercetări. Actualul şantier a fost deschis în anul 1985, de către cercetătorii de la Muzeul de Istorie a României Bucureşti şi de la Muzeul de Istorie Naţională şi Arheologie Constanţa. Din 1993, la Hîrşova se derulează un program de colaborare româno-francez. Potrivit responsabilului şantierului, dr. Dragomir Nicolae Popovici, şef de secţie la Muzeul de Istorie a României Bucureşti, actuala campanie îşi propune să finalizeze cercetarea unor complexe deschise din anul precedent. Campaniile din aşezarea de la Hîrşova sînt de o importanţă excepţională pentru arheologia românească, din cel puţin două puncte de vedere. „În primul rînd, şantierul a devenit o veritabilă şcoală pentru tinerii care doresc să se specializeze în neolitic. Deja sînt cunoscute, în ştiinţa românească, tinere personalităţi care s-au format aici şi în domenii noi, de vîrf, ale cercetării interdisciplinare - arheozoologie, ihtiologie, palinologie, carpologie etc. -, care lucrează la instituţii din ţară şi străinătate. Apoi, rezultatele cercetării în sine sînt de-a dreptul impresionante. Situl este de o bogăţie extraordinară. Pentru acest lucru pledează numeroasele evenimente la care au participat descoperirile de aici. Astfel, în 1997, s-a organizat, în Franţa, o expoziţie intitulată Viaţa pe malul Dunării acum 6 500 de ani, care a valorificat descoperirile de aici, expoziţie ce s-a bucurat de un succes enorm. Manifestarea a fost dublată şi de un site pe internet, cu acelaşi nume”, a precizat dr. Dragomir Nicolae Popovici. În plus, pe lîngă materialele publicate, care au impus aşezarea de la Hîrşova în circuitul ştiinţific, recent, într-o expoziţie de anvergură, deschisă în Elveţia, situl este prezent cu un număr de 14 piese.
O altă particularitate a şantierului de la Hîrşova o constituie faptul că a reunit specialişti din mai multe instituţii din ţară. În afara specialiştilor de la muzeele din Bucureşti şi Constanţa, au fost prezenţi arheologi de la instituţiile muzeale din Călăraşi, Slobozia, Tîrgovişte, precum şi de la universităţile din Constanţa, Tîrgovişte, Bucureşti. Echipa de cercetători aflată pe şantierul din Hîrşova speră ca actuala campanie să fie una bună, iar descoperirile să aducă noi dovezi ale civilizaţiei umane la Dunărea de Jos, în mileniile V-IV î. Hr. O altă caracteristică a şantierului constă în faptul că toate descoperirile de excepţie făcute în ultimele decenii sînt expuse la Muzeul Carsium din Hîrşova.
(sursa:www.telegrafonline.ro)
CERNAVODĂ - Primăria va construi locuinţe pentru toate buzunarele
Primarul oraşului Cernavodă, Mariana Mircea, a identificat trei locaţii unde doreşte să amenajeze trei noi cartiere de locuinţe. Toate locaţiile sînt terenuri virane, pe care vechea administraţie locală le-a lăsat în paragină. Primarul Mariana Mircea a declarat că pe unul dintre aceste terenuri, situat în apropierea cartierului Columbia, Primăria va construi 300 de apartamente şi garsoniere, ieftine, după sistemul aplicat cu succes, la Constanţa, de primarul Radu Mazăre. Primarul a precizat că locuinţele vor fi construite în sistem campus, similare cu cele construite de societatea Nuclearelectrica petru specialiştii centralei nucleare. "Vor fi amenajate spaţii de joacă în jurul blocurilor şi spaţii verzi, pentru viitorii locatari ai locuinţelor ieftine. Locuitorii din Cernavodă merită cele mai bune condiţii de locuit, drept urmare voi depune toate eforturile pentru a transforma oraşul într-unul european din punct de vedere urbanistic", a spus Mariana Mircea. Potrivit afirmaţiilor Marianei Mircea, viitorul cartier de locuinţe va beneficia de reţele de canalizare şi apă caldă, care vor fi amenajate cu ajutorul Consiliului Judeţean Constanţa. Proiectul locuinţelor ieftine va fi demarat anul acesta iar, în cel mult doi ani, se vor construi cele 300 de apartamente. Primarul Mariana Mircea a adăugat că alte cîteva zeci de locuinţe vor fi ridicate în sistem social, petru cei fără posibilităţi materiale, care vor putea să închirieze apartamentele la preţuri mici. Numărul locuinţelor sociale, care vor fi ridicate de primărie urmează să fie stabilit în perioada următoare, ţinîndu-se cont şi de posibilităţile financiare ale oraşului. De asemenea, primarul oraşului Cernavodă s-a gîndit şi la oamenii cu ceva mai mulţi bani, pentru care va amenaja un cartier de locuinţe de tip individual, care va fi amplasat în partea de nord a oraşului. Mariana Mircea a spus că numărul cererilor pentru acordarea unei locuinţe în Cernavodă este foarte mare, zilnic, la Primărie, fiind înregistrate zeci de astfel de solicitări.
(sursa:www.telegrafonline.ro)
Afaceriştii nu văd sensul celor 4 miliarde euro investite în reactoarele 3 şi 4 ale CNE
Directorul de afaceri corporatiste al CEZ România, Adrian Borotea, a declarat, ieri, că dublarea de către Guvern a necesarului de investiţii la Unităţile 3 şi 4 ale Centralei Nucleare Electrice (CNE) de la Cernavodă la 4 miliarde de euro este nejustificat. “Noi am aflat direct din presă atunci cînd Guvernul a anunţat dublarea necesarului de investiţii pentru construirea Unităţilor 3 şi 4 la patru miliarde de euro. Guvernul a făcut aceste estimări, nu noi. Ce s-a întîmplat în ultima lună ca să se dubleze suma? Eu nu cred că se justifică această sumă şi e destul de puţin credibil să se dubleze de pe azi pe mîine. Ei sînt cei care trebuie să justifice. Tot ei au hotărît că se majorează participaţia „Nuclearelectrica” la compania de proiect de la 20% la 51%”, a declarat Adrian Borotea. Directorul CEZ a mai spus că sînt încă interesaţi de privatizări în România, inclusiv în construirea Reactoarelor 3 şi 4 de la Cernavodă, dar trebuie să vadă care sînt noile condiţii şi să renegocieze. „Nuclearelectrica” este companie deţinută de stat şi va deţine minimum 51% din capitalul social al companiei de proiect care va construi Reactoarele 3 şi 4 ale CNE Cernavodă. Costul total al proiectului este estimat la patru miliarde de euro şi participarea „Nuclearelectrica” trebuie să se ridice la minim două miliarde de euro, potrivit unei Hotărîri de Guvern din 24 iunie 2008. „Nuclearelectrica” va avea un aport la capitalul social inclusiv cu sume din Fondul Naţional de Dezvoltare, care cuprinde venituri încasate de stat din privatizări. Procesul de negociere cu cei şase investitori interesaţi, ArcelorMittal, CEZ, Electrabel, Enel, Iberdrola şi RWE Power, a început la 4 decembrie 2007. Compania de Proiect, care urmează să fie constituită, va finaliza, va pune în funcţiune şi va exploata Unităţile 3 şi 4.
(sursa:www.telegrafonline.ro)
Companii italiene şi greceşti se luptă pentru Autostrada Cernavodă-Constanţa
Pentru construcţia tronsonului Cernavodă-Constanţa, dar şi a celui care face legătura între Medgidia şi Constanţa, pînă în 2009, sînt necesare investiţii de peste 400 de milioane de euro. Cu o lungime lungime totală de 50,8 km, împărţită în cele două tronsoane, Autostrada Cernavodă-Constanţa va fi construită numai de firme străine. Ministerul Transporturilor a primit, pînă la 30 iunie, oferte preliminare din partea a 24 de firme pentru construirea sectoarelor de pe autostradă. Pentru tronsonul Cernavodă-Medgidia au intrat în competiţie companiile JV/CMC di Ravenna-Italia, Aktor-Grecia, JV Impregilo Spa/Itinera-Italia, JV Ashtrom Int/Shapir Structures 1991-Israel, JV Cengiz/Mapa-Turcia, JV Astaldi Spa/Max Bogl-Italia/ Germania, JV Mochlos SA/Danya-Grecia, JV FCC Construction/Alpine Bau Gmbh-Spania/Austria, Strabag-Austria, J&P Avax-Grecia, JV Mota Engil/Monte Adriano/Soares Da Costa-Portugalia şi COLAS SA-Franţa. Aceste firme s-au impus şi pe tronsonul Medgidia-Constanţa, astfel că pentru implementarea proiectului a fost contractat un împrumut de la Banca Europeană de Investiţii în valoare de 250 milioane euro. La această sumă se adaugă 104 milioane euro cofinţare a Guvernului României. Termenul de depunere a ofertelor tehnice şi financiare pentru tronsonul de autostradă Cernavodă-Medgidia este 15 septembrie 2008, ora 12.00, în vreme ce pentru tronsonul de autostradă Medgidia-Constanta este 18 septembrie 2008, ora 12.00. Criteriul de adjudecare al contractelor de proiectare şi execuţie este constituit de pretul cel mai scăzut. Semnarea contractelor va avea loc în perioada 28-31 octombrie 2008. Durata de realizare a celor două tronsoane de autostradă va fi de 24 de luni, cu o perioadă de garanţie de 24 de luni.
(sursa:www.telegrafonline.ro)
Cauta in blogul e-Cernavoda
Archives
-
►
2011
(47)
- ► 08/14 - 08/21 (1)
- ► 07/03 - 07/10 (1)
- ► 06/26 - 07/03 (6)
- ► 05/08 - 05/15 (4)
- ► 04/03 - 04/10 (2)
- ► 03/06 - 03/13 (1)
- ► 02/20 - 02/27 (5)
- ► 02/13 - 02/20 (5)
- ► 01/16 - 01/23 (9)
- ► 01/09 - 01/16 (7)
- ► 01/02 - 01/09 (6)
-
►
2010
(95)
- ► 12/12 - 12/19 (3)
- ► 12/05 - 12/12 (1)
- ► 11/07 - 11/14 (4)
- ► 10/31 - 11/07 (1)
- ► 10/10 - 10/17 (3)
- ► 09/26 - 10/03 (2)
- ► 09/19 - 09/26 (2)
- ► 08/29 - 09/05 (3)
- ► 08/22 - 08/29 (2)
- ► 08/08 - 08/15 (3)
- ► 08/01 - 08/08 (4)
- ► 07/11 - 07/18 (2)
- ► 07/04 - 07/11 (3)
- ► 06/27 - 07/04 (1)
- ► 06/20 - 06/27 (3)
- ► 06/13 - 06/20 (6)
- ► 06/06 - 06/13 (7)
- ► 05/30 - 06/06 (8)
- ► 05/23 - 05/30 (5)
- ► 05/16 - 05/23 (1)
- ► 05/02 - 05/09 (4)
- ► 04/25 - 05/02 (5)
- ► 04/18 - 04/25 (4)
- ► 04/11 - 04/18 (4)
- ► 04/04 - 04/11 (4)
- ► 03/21 - 03/28 (8)
- ► 03/14 - 03/21 (2)
-
►
2009
(38)
- ► 11/29 - 12/06 (1)
- ► 11/08 - 11/15 (1)
- ► 11/01 - 11/08 (3)
- ► 10/25 - 11/01 (4)
- ► 10/18 - 10/25 (1)
- ► 10/11 - 10/18 (3)
- ► 10/04 - 10/11 (2)
- ► 08/16 - 08/23 (2)
- ► 08/09 - 08/16 (3)
- ► 08/02 - 08/09 (1)
- ► 07/12 - 07/19 (1)
- ► 07/05 - 07/12 (1)
- ► 06/28 - 07/05 (2)
- ► 06/21 - 06/28 (1)
- ► 05/03 - 05/10 (2)
- ► 04/26 - 05/03 (3)
- ► 04/19 - 04/26 (2)
- ► 04/12 - 04/19 (2)
- ► 03/01 - 03/08 (2)
- ► 01/18 - 01/25 (1)
-
▼
2008
(131)
- ► 12/28 - 01/04 (1)
- ► 12/07 - 12/14 (1)
- ► 11/30 - 12/07 (8)
- ► 11/16 - 11/23 (2)
- ► 11/02 - 11/09 (2)
- ► 10/26 - 11/02 (2)
- ► 10/19 - 10/26 (6)
- ► 10/12 - 10/19 (1)
- ► 09/28 - 10/05 (6)
- ► 09/21 - 09/28 (5)
- ► 09/14 - 09/21 (1)
- ► 09/07 - 09/14 (6)
- ► 08/31 - 09/07 (2)
- ► 08/17 - 08/24 (4)
- ► 08/10 - 08/17 (1)
- ► 08/03 - 08/10 (3)
- ► 07/27 - 08/03 (6)
- ► 07/20 - 07/27 (9)
- ► 07/13 - 07/20 (12)
- ► 07/06 - 07/13 (17)
-
▼
06/29 - 07/06
(9)
- Turistii pot fi brevetati in scufundari marine
- Targ de carte, muzica si film, pe faleza
- Nebunia si pasiunea nasc tunning-ul
- Trafic catre litoral, monitorizat din elicopter
- CERNAVODĂ - Unitate de producţie pentru construcţi...
- A început campania de cercetări arheologice de la ...
- CERNAVODĂ - Primăria va construi locuinţe pentru t...
- Afaceriştii nu văd sensul celor 4 miliarde euro in...
- Companii italiene şi greceşti se luptă pentru Auto...
- ► 06/22 - 06/29 (3)
- ► 06/15 - 06/22 (3)
- ► 06/08 - 06/15 (2)
- ► 06/01 - 06/08 (3)
- ► 05/25 - 06/01 (1)
- ► 05/18 - 05/25 (1)
- ► 05/11 - 05/18 (1)
- ► 05/04 - 05/11 (4)
- ► 04/27 - 05/04 (1)
- ► 04/20 - 04/27 (5)
- ► 04/13 - 04/20 (2)
- ► 04/06 - 04/13 (1)