Primarul oraşului Cernavodă, Mariana Mircea, a organizat, joi, o întâlnire cu reprezentanţii Federaţiei Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România, Federaţiei Operatorilor Români de Transport şi Federaţiei Naţionale Patronale a Transportatorilor Rutieri şi reprezentanţii firmei Arcada Company care execută lucrările de reabilitare a podului numărul doi de peste Canalul Dunăre – Marea Neagră nr. 02.

Potrivit Primăriei, în cadrul întâlnirii, operatorii de transport şi-au exprimat nemulţumirea cu privire la restricţionarea traficului maşinilor de mare tonaj prin Cernavodă, în urma începerii lucrărilor de reabilitare a podului de peste Canal, restricţionare impusă nu de Consiliul Local Cernavodă, ci de beneficiarul lucrării - Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR).

De asemenea, transportatorii au spus că nu sunt de acord nici cu taxa de tramă stradală pe care trebuie să o plătească oraşului Cernavodă. „Din păcate, transportatorii nu au înţeles că această taxă de tramă stradală nu este una nouă, ci este în vigoare din anul 2008 şi se aplică tuturor maşinilor de mare tonaj care traversează oraşul. Singura modificare făcută după data de 10 ianuarie se referă la cazurile excepţionale pentru maşinile mai grele de 8,5 tone, care trebuie să solicite aviz de tranzit cu 36 ore înainte de a trece prin oraş”, a spus primarul.

În cadrul întâlnirii s-a mai cerut operatorilor de transport persoane de pe ruta Bucureşti - Constanţa - Bucureşti să înfiinţeze o staţie şi în Cernavodă, solicitarea fiind făcută la cererea locuitorilor oraşului. „În situaţia actuală, când traficul a fost deviat prin oraşul nostru, trebuie să ne protejăm drumurile, reţelele de apă - canalizare şi termoficare.

De asemenea, podul Sfânta Maria din oraş, pe unde se deviază traficul, a fost construit pentru evacuarea locuitorilor şi personalului de la Centrala Nucleară, în caz de avarie, nu pentru transportul greu. Primăria nu intenţionează să ia banii transportatorilor, având în vedere că fondurile obţinute de pe urma acestor taxe de tramă stradală nu ajung pentru acoperirea cheltuielilor reale care se fac cu repararea drumurilor, ci se doreşte limitarea acestui trafic, aşa cum se face în toate oraşele din Europa. Trebuie să ne protejăm locuitorii, casele şi infrastructura”, a afirmat Mariana Mircea.

De asemenea, ea a mai spus că Primăria nu a fost consultată atunci când s-a luat decizia devierii traficului prin oraş, aşa cum ar fi fost normal. Ca urmare, Mariana Mircea a convenit cu cei prezenţi organizarea, în perioada imediat următoare, a unei întâlniri la care să participe şi reprezentanţii CNADNR şi reprezentanţii celorlalte asociaţii care nu au fost prezenţi la întâlnirea de joi.
(sursa: www.telegrafonline.ro)