In general, merita sa mergi cu un low-cost daca iti planifici din timp calatoria (cu cat mai din timp, cu atat iesi mai ieftin, si e totusi o diferenta de la cateva sute zeci de RON la cateva sute de EURO), daca nu te razgandesti pe parcurs, daca nu vrei sa pleci sau sa te intorci intr-o perioada cu flux mare de turisti (sarbatori, vacante) sau iarna, si daca nu ai bagaje voluminoase.

In plus, trebuie sa ajungi chiar cu doua ore inainte de plecare, si in caz de alte riscuri sau conditii nefavorabile (trafic greu, etc) trebuie sa maresti bufferul de timp pentru ca sansele de a pierde o cursa low-cost din cauza intarzierii sunt, in general, mai mari.

Citeste mai departe pentru a afla si cum poti zbura catre Milano cu 24 RON.

Poti afla pe site-urile lor preturile pe tot anul in curs, si poti cumpara biletele online cu cardul. Site-uri:

Wizz Air

Blue Air

Sky Europe

easyJet

Germanwings

Dupa primele zboruri(intre 2 si 4, depinde de persoana), calitatea zborului incepe sa depinda foarte mult de cartea pe care o ai de citit, si foarte putin de tipul calatoriei. Am zburat si cu companii mari, si cu multe companii low-cost, si diferentele, desi exista, par din ce in ce mai putin relevante.Intr-adevar, exista un risc ceva mai mare de intarziere in cazul unui zbor low-cost, si am asteptat candva prin 2005-2006 si 6 ore in terminal, insa, din nou, cu o carte buna, si ceva de rontait, sau cu laptopul in brate, parca nu conteaza. A fost cea mai mare intarziere, insa nu s-a repetat. Si-apoi, si British Airways mai intarzie din cand in cand.

Si un mic secret ca sa scazi din durata asteptarii in terminal este sa nu iti iei decat bagaj de mana (Poate singura diferenta importanta intre low-cost si high-cost sunt limitele de dimensiuni si greutate ale bagajelor, si modul in care taxeaza ceea ce depaseste. Low-cost inseamna, de obicei, ca platesti destul de mult pentru kilogramele in plus ale bagajelor). Stiu, noi cei cu laptop trebuie sa renuntam la o pereche de blugi daca ne luam doar un rucsac, insa daca nu stai prea mult merita sa ai doar bagaj de mana, pentru ca nu trebuie sa il mai astepti pe urma la destinatie. Asta e valabila pentru orice tip de zbor, high-cost sau low-cost.

Pana acum insa, low-cost insemna un pret intre 10-90 de euro pentru o calatorie, la care se adaugau pana la 50 euro taxe de aeroport. Cel mai ieftin zbor pe care l-am cumparat in 2007 e si cel pe care l-am pierdut pentru ca am ajuns cu 5 minute dupa ce se inchisese check-in-ul, si a costat 75 de euro Bucuresti-Viena dus-intors pentru o persoana.

Pentru preturi si mai mici trebuie sa vanezi promotiile(pentru care te poti abona la newsletterele lor sau le mai poti vizita site-ul din cand in cand). Cele mai bune preturi le poti obtine atunci cand lanseaza cate un traseu nou. (anul trecut myair a avut zboruri catre Londra la 1 euro+taxe cand a lansat ruta Bucuresti-Londra).

Si, nu in ultimul rand, citeam azi in Daily Business ca din aprilie vom avea si zboruri internationale la pret de bilet de tren in provincie. Mai exact, Ryan Air isi propune sa atace piata din Romania, la preturi care nu se pot numi decat very-low-cost.

Insa o scurta vizita pe Wizzair, de exemplu, arata ca s-au pregatit pentru asta, cu zboruri chiar de 24.04 RON cu toate taxele incluse (Bucuresti - Milano, de exemplu, pe 12 aprilie.) In conditiile astea, chiar iti permiti ca in weekend-uri sa iesi in oras la Milano :) Din Daily Business: Compania low-cost numarul 1 in Europa va opera pe ruta Arad - Milano la pretul de 12,99 euro si Constanta-Pisa pentru 17,99 euro, ambele cu taxele incluse, incepand cu data de 1 aprilie, respectiv 18 aprilie. “Taxele de aeroport vor fi subventionate de compania noastra si sunt incluse in costurile biletelor”, a precizat Kulakowski.(Tomasz Kulakowski, manager de vanzari si marketing pe Europa centrala al companiei Ryanair. )

(sursa:www.clickio.ro)